La plazuela más cercana.

Una colaboración con Rita Ponce de León. Bienal Femsa. Diciembre 2018.

Plataforma de MDF. Medidas variables.Bienal Femsa. Fotografías: Cortesía de Bienal FEMSA.

revista-codigo-xiii-bienal-femsa-Comotransformarmesa-tabla.jpg
XIIIBienalFEMSA_RitaPONCEDELEONok.jpg

Milpa, Ritual imprescindible. Reconstrucción

con Abraham Cruz Villegas.

Noviembre 2015. Jardín Botánico UNAM.

Abraham Cruzvillegas and Pablo Perez Palacios met in the botanical gardens of the National University (UNAM) and found there a fertile ground for exploring the possibilities of unfinished work. The proposal of collaboration that emerged from this encounter was based on a dialogue between the plastic proposal that Abraham has been developing for the last years in the area of auto-construction and the architectural language of DCPP.

Captura de pantalla 2019-02-04 a la(s) 13.15.47.png
milpa4.jpg

MALI in situ. De, desde, en, entre, hacia.

Ponce de León, Gruenberg, Pérez Palacios. Curaduría: Sharon Lerner 2016

Bajo el título De, desde, en, entre, hacia, esta octava entrega del programa MALI in situ cuenta con la participación de la artista peruana radicada en México, Rita Ponce de León (Lima, 1982), quien en compañía del arquitecto Pablo Pérez Palacios (México D.F., 1980) y la bailarina Joelle Gruenberg (Lima, 1976) intervendrán el vestíbulo del Museo de Arte de Lima con una serie de estructuras provisionales implementadas en este espacio de tránsito y acceso a las salas de exhibición temporal del museo. Con esta propuesta los artistas buscan propiciar que visitantes se puedan encontrar y reconocer de una manera distinta a la habitual, así como percibir su cuerpo en diálogo con los otros y con el espacio del museo.

La curaduría está a cargo de Sharon Lerner, curadora de arte contemporáneo del MALI. MALI in situ es un programa que invita a artistas de distintas nacionalidades a presentar obras concebidas específicamente para espacios determinados dentro o fuera del edificio del museo.

mali5.jpg
05-MALIINSITU_0PLANTA.jpg
 

FRONT International: Cleveland Triennial for Contemporary Art
An American City: Eleven Cultural Exercises
July 14–September 30, 2018

Una colaboración con Abraham Cruz Villegas y Miguel Vargas

In order to continue my collaborative dialogue with Architect Pablo Pérez Palacios, between our fields and practice, we plan to make a pavilion for Toby’s Plaza, recovering materials from demolition sites in Cleveland, ‘improvising’ with them, according to a logistics plan, designed by the two of us, This methodology, defined by the materials provided by the institution will be assembled in a way that can be used by anybody, as a public structure, sound and safe, showing how it’s made and what of. The intention is that the pavilion can be a permanent building-sculpture-landscape-installation-site-place-idea, if necessary.

01-PLANTA-FRONT.jpg
IMG_3086.jpg

Endless openness produces circles.

Una colaboración con Rita Ponce de León. Kunsthalle Basel. 2014

In our curiosity to understand space and how bodies relate to it, we collaborated with the artist Rita Ponce de Leon (Peru, 1982), a visual artists who focuses mainly on exploring, through drawings and installations, the connection and conversations generated between different realities, and how these can create new ones. Her starting point is the assumption that images are capable of communicating something real
if they are based on genuine life experience and the knowledge generated by
a particular event.

01_Rita Ponce de Le¢n_KHB 2014_LowRes.jpg
02_Rita Ponce de Le¢n_KHB 2014_LowRes.jpg

Cápsulas del tiempo

Centro Cultural Casa Virginia. Pablo Pérez Palacios + Alfonso de la Concha Rojas, Hernán Betanzos. 2009.

Every individual has a vital, intimate, personal space. Space that not only surrounds and travels with us but is a part of our human essence, you could say that depending on the context, it’s the amount of air being used or filled in a determined room. 

Casavecina_1.jpg
casavecina_16.jpg